مقدمه:جایگاه کشور ایران در مزیت نسبی صنعت چرمسازی با درنظر گرفتنشاخص های مختلف ، تغییر می کند در میان شاخص های مزیت نسبیطرف تولید و عرضه اگر تنها به وفور عوامل و مواهب طبیعی مورد نیاز درتولید چرم توجه شود، ایران در میان 29 کشور عمده تولیدکننده در رتبهششم قرار می گیرد که نشانگر وضعیت نسبتا مناسبی برای کشور است.با اضافه کردن عوامل تولیدی که نیاز به کار کارخانه ای دارد و ظرفیت تولیدچرم سبک گوسفندی و بزی(تکنولوژی)، ایران به رتبه هشتم نزول می کند.این مطلب بدین معنی است که در کشور ایران به امکانات بال ...