نقش مدارس در انگیزش فرهنگ و سازمان مدرسه هنجارها، ارزشها و باورهای مشترک جو مدرسه ساختار کار و تکلیف ساختار مدیریتی و اقتدار ساختار تأئید و پاداش شیوه های گروهی شیوه های ارزشیابی فرصتها و محدودیتهای بیرونی انواع دانش آموزان اندازة مدرسه دخالت دادن والدین و اجتماع فرصتها و محدودیتهای منطقه ای و ایالتی خلاصه شرلی، کریس و استاسیا دانش آموزان یک دبیرستان شهری بزرگ هستند. صبح هنگامی که به مدرسه می روند راجع به دبیرستانشان صحبت می کنند: شرلی: من واقعاً از رفتن به چنین جایی متنفرم. م ...