آدیت محصول ، اثر بخشی تضمین کیفیت را از طریق آزمایش تعدادی محصول یا قطعه ارزیابی و قابلیت کیفیت را بر اساس کیفیت محصول تصدیق می نماید . بدین ترتیب تطابق محصول با مشخصه های ارائه شده یا توافق شده بین مشتری و تأمین کننده بررسی می شود . هدف اصلی ارزیابی ، تعیین میزان انحرف مشخصات می باشد ، که به مقدار هدف تعیین شده ، اهمیت فنی مشخصه ، درجه تأثیر انحراف بر فرایند بعد و عکس العمل مشتری بستگی دارد . آدیت محصول بر روی خواص محصول در شرایط جدید (محصول تازه تولید شده) انجام می گیرد ، نه محصولی که مدت طولا ...