
این پژوهش در پی پاسخ گویی به این سؤال بوده است که ، هر یک از انواع جهت گیری هدف ، به چه میزان دارای قدرت پیش بینی کنندگی برای خود تنظیمی یادگیری ، پیشرفت تحصیلی و رضایت از تحصیل در کل گروه مورد پژوهش ، در رشته های مختلف تحصیلی و در جنسیت دارد ؟ به همین منظور از ابزاری ( مقیاس ) که شامل سه قسمت بود استفاده گردید . قسمت اول شامل مقیاس هدف گزینی تحصیلی [1] ( AGOQ ) است که توسط بوفارد ( 1998 ) ، تهیه شده که شامل : ( جهت گیری معطوف به یادگیری- جهت گیری معطوف به عملکرد و جهت گیری پرهیز از شکست ) ...