چکیده هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس بر سلامت روان، سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان بود. روش این پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه و کنترل میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان یکی ازهنرستان های کارودانش آموزش وپرورش ناحیه دو اصفهان به تعداد 170 نفر تشکیل دادند. نمونه این پژوهش30 نفر از دانشآموزان که با اجرای تست سلامت عمومی G.H.Q-28 روی آنان اجرا شد (نمره بالاتر نشان دهنده وضعیت سلامت ...