چکیده : با جهانی شدن تجارت و پویاتر شدن رقابت در صنعت خودرو، دیدگاه خریداران نسبت به محصولات تولیدی تغییر کرده است. در این مطالعه با استفاده از مدل V 5 به دنبال شناسایی و رتبه بندی عناصر مؤثر بر دیدگاه خریداران بوده ایم. جامعه آماری این تحقیق، کلیه خریداران خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی در شهر تبریز می باشد که در شش ماهه دوم سال 78 حداقل یکبار به نمایندگیهای مجاز خودرو مراجعه نموده اند. نتایج تحقیق موید آن است که از میان پنج متغیر اصلی مدل V 5، به ترتیب اولویت حجم امکانات ارائه شده، کارایی و ...