چکیده: قیمت گذاری در شرکت ها و مراکزمسئولیت های عملیاتی به عنوان واحد های راهبردی کسب و کار در تعیین قیمت های داخلی شرکت های فرعی و اصلی می باشد.مشکل قیمت گذاری در شرکت های تابعه در سراسرجهان ،در کشور های که نرخ مالیات مختلف است ،ایجاد می شود.مقاله ی حاضر به بررسی شرکت های چند ملیتی به چگونگی انتقال قیمت می پردازد و هدف از آن، ارائه ی راهکار های برای به حداقل رساندن بدهی های مالیاتی می باشد که این عمل با تغییر در قیمت انتقالی انجام می شود، در کشور های که نرخ مالیات کمتر دارند،باعث ایجاد مشکل قیم ...