
ایران در تولید و صادرات اقلام گروه صنایع غذایی دارای مزیت نسبی است. lآدام اسمیت: توجیه اقتصادی تجارت را بر مبنای اصل تقسیم کار و تخصص بنیان نهاد. l lدیوید ریکاردو: مزیت نسبی را در چهار چوب نظریه ارزش- کار ارائه کرد. l lهابرلر: مزیت نسبی را بر اساس نظریه هزینه فرصت تشریح کرد. l lهکشر اهلین: این نظریه بر اختلاف میان موجودی عوامل و شدت کاربرد عوامل استوار است. l lلیندر: این نظریه درباره تجارت کالا در دو کشور بدون در نظر گرفتن مسیر تجارت بحث می کند. با محاسبه متوسط شاخصهای RCA و SRCA در طی ...