چکیده هدف این پژوهش مطالعه سرمایه اجتماعی معلمان و رابطه آن با سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر ری می باشد این پژوهش کمی از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی(همبستگی) بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات سرمایه اجتماعی از معلمان کلاس پنجم مدارس ابتدایی شهر ری با جامعه آماری و حجم نمونه ( N=n=110 )، پرشسنامه ( 1377) می باشد که نتیجه معتبر متخصصین در این زمینه بوده است و برای استاندارد کالیفرنیا که به عنوان یکی از معتبرترین و جامع ترین آزمون شخصی ...