چکیده: این پژوهش باهدف بررسی ابعاد ذهنیت فلسفی مدیران و رابطه آن با تغییرپذیری سازمانی در سازمان خدمات شرکت ملی حفاری ایران اجرا گردید. جامعه آماری شامل 89 از مدیران بود که به شیوه سرشماری انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه میزان شده ذهنیت فلسفی و پرسشنامه محقق ساخته تغییرپذیری مدیران استفاده شد. این پژوهش، براساس ماهیت از نوع توصیفی و همبستگی بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از فراوانی، درصد، میانگین انحراف معیار، همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری در سطح p<0/05 استفاده شد. نتایج ...