چکیده: این مقاله رابطه بین فاکتورهای فنی و اجتماعی TQM را با نتایج و تعالی سازمانی، با در نظر گرفتن مدل تعالی EFQM بررسی می نماید. بعلاوه، در مدل سازی معادله ساختاری (حداقل مربعات جزئی)، فرضیات ، یک مدل تعدیل کنندگی بین فاکتورهای اجتماعی، فاکتورهای اختصاصی و نتایج کلی را می آزمایند. این مطالعه بر روی 16 شرکت فعال در زمینه صنعت و معدن صورت گرفته است. نتایج حاکی از : 1- تاثیر مستقیم و قابل توجه فرهنگ باز، انعطاف پذیر و در جهت بهبود مستمر، رهبری متعهد و مدیریت کارا در منابع انسانی (بعنوان فاکتورها ...