چکیده:
دانش به عنوان یک فاکتوررقابتی1 کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده می شود. اما برای حضور موفق در دنیای پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به نام مدیریت را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش برای سازمانها این امکان را فراهم می آورد که با احتمال بیشتری قادر به تشخیص فرصت های2 پدیدار شده در محیط بوده و مزیت رقابتی خود را افزایش دهند. با توجه به اهمیت مدیریت دانش در سازمانها و برنامه چهارم توسعه کشور به توسعه مبتنی بر دانایی و جایگاه ویژه سواد اطلاعاتی3 در برنامه های مدیریت دانش تبیین این موضوع ضروری ب ...