9 صفحه pdf چکیده مقاله:یکی از عوامل مؤثر در موفقیت مراکز خدمت دهی برای ارائه ی خدماتی با کیفیت مناسب به مشتریانشان می تواند، کوتاه بودن زمان انتظار مشتریان برای دریافت خدمت و امکان دسترسی سریع آنان به مرکز خدمتدهی جهت دریافت خدمت موردنظرشان باشد. در این مقاله، مدلی برای مکان یابی مراکز خدمتدهی بیان شده است که هدف آن، کمینه نمودن زمان سفر و انتظار مشتریان برای دریافت خدمت است. این هدف مهم با فرض تنوع خدمت، همراه شده است. از آنجا که در بیشتر مراکز خدمت دهی چند نوع خدمت ارائه می گردد، فرض تنو ...