پژوهش حاضر به عنوان «چگونه می توانیم روحیه ی پژوهشگری را در دانش آموزان پایه چهارم آموزشگاه شهید محمد جواد رضا زاده شهرستان قوچان در سال تحصیلی 87-86 تقویت نماییم» طراحی گردیده است و دارای دو بعد توصیفی و تبیینی می باشد که در ابتدا در بخش توصیفی به شناخت علمی نگرش دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی پرداخته شده و در بخش تبیینی عواملی که بر ایجاد و تقویت روحیه ی پژوهشگری تأثیر دارند و مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان چهارم و پنجم مقطع ابتدایی آموزشگاه رضا ...