چکیده: هدف این مطالعه بررسی تأثیر تعهد اثربخش، تعهد مستمر و اعتماد به عنوان عوامل پر قدرت در عملکرد صادراتی میباشد. تعداد 11 فرضیه در این پژوهش مورد آزمون قرار گرفتهاند.روش این پژوهش از نظر بررسی متغیرها از نوع توصیفی - پیمایشی، از نظرنوع هدف، کاربردی، از نظر زمان اجرا، مقطعی، بر حسب فرآیند اجرا، کیفی و از نظر منطق اجرا قیاسی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شرکتهای صادراتی شهر کرمانشاه میباشند که از بین آنها چهار شرکت برای انجام پژوهش انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این پژوهش تصادفی ساده میباشد که ...