چکیده: امروزه تأثیر همترازی راهبردی در رشد عملکرد سازمان، بسیار مورد توجه اندیشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است، به طوری که مسأله اصلی برایمدیریت سازمان، ایجاد همترازی بین سطوح راهبردی با محیط خارجی سازمان است. تحولات فزاینده و فشارهای رقابتی موجود در محیط سازمانهاضرورت تمرکز بر نوآوری، ارتقا کیفیت، بهبود خدمات به مشتری، سرعت و کاهش هزینه را تشدید کرده است . ناتوانی ساختارها و الگوهای سنتی حاکمبرکسب وکار در برآورده ساختن انتظارات و خواسته های ذینفعان باعث رواج رویکرد جدید سازمانی شده است که می ...