
مقاله پذیرفته شده به صورت سخنرانی در نخستین همایش ملی علوم مدیریت نوین- گرگان- شهریور 1391 در این مقاله مدل جدیدی برای تصمیمات مدیریتی در زمینۀ مکان یابی مراکز خدمت دهی بیان می شود که در آن تنوع خدمت وجود دارد. یعنی در هر مرکز خدمت دهی ممکن است چند نوع خدمت مختلف و مستقل از هم، ارایه شود. تقاضا و زمان خدمت دهی به مشتریان برای دریافت خدمت در این مراکز، تصادفی فرض می شود. این مدل با فرض تنوع خدمت و تصادفی بودن تقاضا، به کمینه کردن هدف مجموع زمان سفر و انتظار مشتریان ...